Intervju Engina Ozturka u magazinu ELLE Man:

❥ Intervju Engina Ozturka u magazinu ELLE Man:

Junak broja je Engin Ozturk, koji je u centru naše pažnje svojim odnosom poštovanja prema prirodi i svemu živom na zemlji, pozvali smo ga na plažu dok se pripremao za svoju novu seriju "Nulti dan", koja ga je jako oduševila , razgovarati o novoj kolekciji jesen-zima Nautica x Engin Ozturk. Lepota Istanbula uz naš poseban izbor iz kolekcije brenda. Započinjemo naš razgovor.

U kakvom ste lepom gradu rođeni... Sada je to jedan od najprosvećenijih i najmlađih gradova u Turskoj. Čega se sećate iz detinjstva, mladosti?
📍Sećam se tog dragocenog osećaja slobode... Ulice u kojima nije bitno gde si. Kad ono što jedete, što pijete, što nosite drugima nikad nije strano... Celi grad je kao ogroman sveučilišni kampus, to je posebna dinamika koju nosi...

Jeste li se dvoumili kada ste došli u Ankaru nakon odrastanja u tako zaštićenom okruženju, poput vojnog kampa, gde se svi poznaju?
📍 Jesam li oklevao? Da, malo sam oklevao, jer sam imao samo 11 godina i bio sam fokusiran na to da se svako mesto oseća kao moj dom. Ovo mesto mi se činilo kao drugi grad ili čak druga država, ali nije trebalo dugo da se naviknem.

Vaša prva serija je "Izgubljena čast?". Bila je to važna serija koja je trajala 80 epizoda. Kako ste se osećali kada ste izabrani za ulogu Selima?
📍U to vreme sam bio na drugoj godini konzervatorija i nisam znao ništa ni o ovom sektoru ni o Istanbulu. Tako da nisam shvatao koliko ću raditi, što mi je kasnije, mislim, puno pomoglo. Unatoč radu u drugoj dimenziji, završio sam u poslu potpuno amaterskog duha. Moj glavni osećaj, zajedno sa mnogim drugim složenim emocijama, bio je pitanje izdajem li školu, to je bio osećaj. 

Mislim da je postojao još jedan Selim, lik Selima II u Veličanstvenom dobu, koji je odigrao najvažniju ulogu u vašoj popularnosti i svetskoj prepoznatljivosti, zar ne?
📍Naravno, kad sam započeo Veličanstveno doba, bio sam malo svesniji industrije, a budući da je serija već bila u poslednjoj sezoni, uticaj prethodnih sezona bio je ogroman. Izraz "bilo je kao u školi" je klišej, ali zapravo je ovo snimanje bio školski projekt u svakom smislu i dalo je više od puke popularnosti.

Od tada ste uključeni u razne projekte, kako mainstream tako i digitalne. Što se tiče digitalnih platformi, već postoje određene priče, a u mainstreamu postoje radovi koji su manje poznati, ali kroz duži vremenski period dopiru do šire publike. Kako ocenjujete ove dve platforme?
📍Pa, o ovome možemo pričati verovatno danima, deleći ovo pitanje samo po sebi, jer je reč o sustavu koji još nije u potpunosti ustaljen, a suočeni smo i sa digitalnim radovima kojima je početak i kraj nejasan. S' druge strane, mogu se videti radovi kratkog trajanja i malog učinka, stvoreni za mainstream. Mislim da je ovde glavna stvar sadržaj, a ne platforma. Verujem da sa dobrim scenarijem i dobrom ekipom možemo napraviti projekte na svetskoj razini. Digitalne platforme također nude svim akterima mogućnost širenja u inozemstvo u novom svetskom poretku.

Serije u kojima ste igrali u prošlosti kasnije su emitirane u mnogim zemljama. Čemu pripisujete tako povećan interes za turske serije?
📍 Zato što smo dobri. Zašto bismo se tome čudili? Koliko god kritizirali sami sebe, naše priče i naša praktičnost u beleženju tih priča zaokupljaju pažnju sveta.

Za TV8 pripremate novu seriju: Nulti dan. Možete li malo pričati o njoj? Što ste radili na pripremama? Kako doživljavate rođenje novog lika?
📍Trenutno sve ide savršeno. Ovo je prvi put da sam bio toliko uzbuđen zbog pokretanja projekta. Naravno, puno stvari utiče na to. To je priča i scenarij, njegova žanrovska razlika u odnosu na druge radove koje sam radio u poslednje vreme, lepota ekipe sa kojom ćemo raditi u svakom pogledu... Razlika od ostalih radova u pripremi je uvežbavanje ove priče. Činjenica je da je radnja i napetost ove priče mnogo veća. Kad govorimo o obuci sa oružjem, koreografiji pokreta itd., već smo krenuli sa radom pre nego smo uopće počeli snimati.

Je li vam “povest najvažnija” kriterij pri odabiru projekta? Hoćete li proveriti glumce, redatelja, kanal itd.?
📍I ja također mislim da je najvažniji kriterij radnja, ali tu nije kraj... Kako je radnja napisana, mislim da stvari poput toga kako ćemo izgledati u očima ljudi koji gledaju ovaj rad, sve ovo vrlo, vrlo važno u smislu njihove percepcije. Sledeći koraci su tehnički i detaljniji i više ovise o profesionalcima sa kojima radimo.

Kad razmislite o svom radu, postoji li scena za koju biste rekli: „Ta scena mi je bila najteža“?
📍Uvek sam verovao da je ono što se čini jednostavnim zapravo teško. Scene sa velikom dramom, napetošću i akcijom obično sadrže velike svote novca. Ali "jednostavno" je jednako teško gledati kao i druge scene. Još više radim na njima.

Što vas zanima moda? Imate dobru suradnju sa Nauticom jer sam siguran da ste pre imali drugih ponuda. Zašto ste odabrali Nautiku?
📍U najjednostavnijem smislu, moda mi zvoni u ušima, kkk “Učinimo to modernim ove godine” ... Ali naprotiv, tera me da radim nešto što još nije napravljeno. To je sigurno jedan od glavnih razloga moje povezanosti sa Nauticom. Ovo je posebna marka. Beg od prirode, bez obzira leto-zima, grad-grad nije o njima. Prestanite bežati, delujte sa nadahnućem koje crpite iz prirode i uvek odlučno.

Poznajete li se dobro? Koje su najizrazitije osobine vaše ličnosti?
📍Definirati sebe verovatno je jedna od najtežih stvari u životu. Čim se promenimo... Kako doživljavam i učim nove stvari, moja veza sa starim stvarima može biti prekinuta ili ojačana... Znam da mogu razumeti svoju reakciju na bilo koji događaj ili pojavu samo kada se dogodi.

Kako uravnotežujete svoj um i svoje emocije?
📍Ako sam previše "zapeo u sredini" da bih mogao doneti odluku, odmah koristim savet publike. Srećom, oko sebe imam sjajne ljude kojima puno verujem. Tako da koja god tema bila, odmah dobijem savet od nekoga..

Imate li san o vlastitoj budućnosti?
📍Svakih 10 godina imam sliku u glavi. Mnogo je stvari na tim slikama, poput onoga što radim, s' kim sam i gde sam.



Primjedbe