10. februara 1918. godine, umro je 34. osmanski sultan, 98. halifa i najveći vladar 19. i 20. vijeka, Sultan Abdulhamid Han II.

10. februara 1918. godine, umro je 34. osmanski sultan, 98. halifa i najveći vladar 19. i 20. vijeka, Sultan Abdulhamid Han II.

Kada je sultan Abdul-Hamid II dobio nemoralnu ponudu od oca cionizma Theodora Herzla da će isplatiti kompletan dug Osmanskog hilafeta ukoliko sultan dozvoli Jevrejima da se nasele u Palestini, odgovor sultana Abdul-Hamida bio je rezolutan: “Ne mogu prodati ni centimetar ove zemlje. Ova zemlja nije moja lična imovina, već ona pripada islamskom ummetu. I kada bi mi tijelo isjekli na komadiće, ja ne bih odustao ni od jednog pedlja Palestine.”

Od 100 grama pameti, 90 grama je kod Abdulhamid Hana, 5 grama je kod mene, a 5 je kod svih ostalih političara" (Oto fon Bizmark).

Opisujući njegovo stanje na smrtnoj postelji, njegova kćerka Aiša, rekla je: ”Izgledao je kao da želi da se oprosti od svih oko sebe. Uzeo je moju majku za ruku, poljubio je i rekao: ‘Neka te Allah nagradi svakim dobrom!’ Zatim je uzeo desnu ruku svoje druge žene Salihe Nadžije Hanim i rekao joj: ‘Oprosti mi za uskraćivanje tvoga prava.’ A onda se obratio meni, rekavši mi: ‘Kćeri moja, neka te Allah nagradi svakim dobrom!’ Zatim je popio gutljaj kahve, i prije nego je popio i drugi gutljaj glasno je uzviknuo: ‘Allah!’, a onda mu je glava klonula na majčinu ruku.”

Allah mu se smilovao i Džennetom ga obradovao!



Primjedbe