Odličan intervju Ertana Sabana ( Opširno na više listova 😀)

Odličan intervju Ertana Sabana 💥💥💥
Grazie Marge Pintus per il materiale 😘

Ispred mene je jedan topao čovjek, koji je pod uticajem hladnog vazdušnog talasa koji dolazi sa Balkana, pod svojom grubom pojavom. 

Ljubazan, zgodan, kulturan intelektualac. Ima te plave oči, prodorne poput njene glume. 

On je jedan od rijetkih dobrih ljudi koji prihvataju da mu je život došao, koji je odabrao glumu kao profesiju i kome gluma najviše odgovara. On je makedonski Turčin koji fascinira tonom glasa, a svojim visokim stasom odlično stoji na sceni.

 On je veliki talenat koji daje časove glume dok igra izvanrednog lika 'Sadi Payaslı' u seriji 'Život je onakav kakav jeste' koja se emituje na Show TV. 

Napravili smo intervju sa Ertanom Šabanom, internacionalnim glumcem, sa likovima koje je oživio, njegovim uspjehom na sceni, privatnim životom, znanjem, stilom, elegancijom i obrazovanjem, kojim ćemo sa zadovoljstvom završiti godinu.

Kako izražavate svoja osjećanja o tome da ste Makedonac i da ste odrasli u toj zemlji? 
Ja sam makedonski Turčin. Postoje mnoge zajednice ljudi koji tamo žive 700 godina. Turski etnički identitet je u tim zemljama od 1374. godine. Ja sam član tog kruga. Kako biste voljeli biti
Nekada je na svijetu postojao samo jedan kontinent, onda se raspao, sada pokušavamo da ujedinimo svoja srca i stvorimo zajedničku svijest.
Kao da si ovde. Nekada smo bili jedno, sada smo još jedno u srcima. Mi smo isti kao naša beba domovina Kipar.
 Moja majka, otac, brat i dalje žive tamo, često dolazimo i odlazimo. Granice više ne postoje, jer svijet i svjetovi postaju sve manji, svako mjesto je sada.
Možemo li vas onda nazvati svetskim?
Da naravno.

Moja glavna profesija, moja prva ljubav je pozorište.
Kako umjetnost funkcionira u svijetu, kako stoje stvari kod nas?

Puno sam putovao zbog pozorišta, učenik sam pokojnog Mehmeta Ulusoja. Bio sam njegov asistent dugi niz godina. Proputovao sam i vidio mnoge zemlje poput Francuske, Belgije, Amerike i Njemačke. Moja glavna profesija je pozorište, moja prva ljubav. U njemu sam od 1994. U njemu sam od svoje 15. godine.Zgrade pozorišta u Jugoslaviji su sive, sumorne, čak sam mrzeo ove sive velike zgrade. Bio je Titov režim, to je bio period kada su ljudi ili voljeni ili proklinjani. Vladao je bogatom zemljom, posebno zbog toga je Tito voljen. Moja pozorišna priča počela je slučajno. Moj otac je imao radnju u auto industriji, rekao je: "Uzmi ove ključeve, idi u ono pozorište i daj glumcu, pa neka uzme svoj auto." Ja sam rekao: "Neću ja tamo, neka uzme moj brat Erman", ali moj otac je rekao: "Ne, ti idi i daj." Rekao sam da ću dati ključeve od vrata, oni su rekli: "Unutra je utakmica, gledaj, daćeš je kasnije". Player
Rekao je: "Daću ti tvoj novac i onda idi." Tog dana na sceni je svirao "Idiot" Dostojevskog. Ulaz je taj ulaz, ja sam ostao u pozorištu 20 godina.
Učestvovali ste u mnogim TV serijama, glumili u mnogim filmovima i naravno u pozorištu, koja vam je uloga bila na umu i koja vam je omiljena?
Nikada nisam razmišljao o glumi kao prekretnici. Nikada se nisam bavio karijerom ili slavom, ali bilo je uloga koje sam volio, kao što sam već rekao, radi se o profesionalnosti. Ako ste rekli da i potpisali ste ulogu, to je sada vaša najvažnija i najljepša uloga. Ako se rukujete za posao, tu ulogu morate obavljati sa svojom čašću. Naravno, bilo je i uloga koje su davale zadovoljstvo i zadovoljstvo. To nije laž koja se obično dešava u filmovima. Obrađuje se na duži i detaljniji način, kao što su bioskop, tapiserija. Brzo proizvodimo serije i brzo ih konzumiramo, prelazimo na sljedeću ne primjećujući šta jedemo. Ali Sadi Payaslı, kojeg sam igrao prošli put, čini mi zadovoljstvo.
Kako glumac živi ili treba da živi, ​​da li mislite da je biti glumac profesija?
Ako kažem za sebe, gluma je za mene profesija.Počeli smo ovaj posao amaterski, da, onda je to postalo profesija. Profesija ne zavisi od motivacije, ona zahtjeva disciplinu. Ne možemo ustati ujutru i reći da ne idemo danas, mi smo profesionalci, moramo svako jutro da ustajemo i radimo kao svoj posao. Zato je Muhamed Ali šampion. Pitali su ga: "Trening je deo mog života, moraš da se budiš noću, u ponoć, ujutru, ali mrzeo sam svaku sekundu koju sam uradio. Jedino što me je vodilo napred je da radim da budem najbolji u svijet sa disciplinom. Da je ovaj posao samo motivacija, definitivno ne bih ustajao rano ujutru", rekao je. Motivacija se odnosi na serotonin, profesionalizam je na mozgu. Ovo je moj posao, moj posao. Čak i ako tog dana nemate motivaciju, otići ćete i raditi svoj posao. Da nam je to ostao hobi, ali nažalost tako je, život je bitan.
Čini mi se teško raditi i dramu i pozorište u isto vrijeme. Sad pišem, napisao sam nekoliko drama, da vidimo.
Pozorište je Vaš prvi početak i mislim da je vaš favorit, radite li to sada?
Nastupao sam u Kenterleru 2006. godine i tada nisam nastupao.Prošlo je mnogo vremena. Čini mi se sramotnim raditi i dramu i pozorište u isto vrijeme. Na primjer, kada ste na snimanju filma, reći „Imam probu, moram ići“ čini mi se pomalo sramotnim. Sad pišem, napisao sam nekoliko drama, da vidimo.
Bioskop je također izmijenjen.
Mislite li da umjetnici nemaju državu, pripadaju svijetu, ili imate nacionalističku stranu?
Bivši direktor, a ne nacionalista, ima vrlo dobru izreku. Gdje je kamera, mi smo tamo, stavite kameru u Australiju i ispričaćemo priču o tom mjestu. Bićemo tamo neko vreme. Naravno, važno je ko si, odakle dolaziš, to je već upisano u takav ljudski kod. Mi imamo posla sa zemljom. U prošlosti je postojao samo jedan kontinent na svijetu, a onda se raspao. Sada pokušavamo da ujedinimo srca i stvorimo zajedničku svijest. Ako pitate u smislu struke, to je slučaj. Svijet se smanjio. Nekada ste morali ići tamo da ispričate priču, sada je pričate odavde i cijeli svijet gleda. Modifikovana je u bioskopu. Drugim riječima, kino, nažalost, ne postoji, nešto drugo je postalo kino. Digitalni svijet je postao filmski. Ipak ste prilično daleko od društvenih mreža?
Moja stara postavka, mislim više analogna.
Kako ste se osjećali i kako ste se vratili životu u Turskoj?
Osjećao sam se kao da sam došao kući. Kao da dolazimo u dvoranu, iako smo na toj zemlji od 1374. godine. Zamislite kuću, dnevni boravak je najveći dio kuće, kao i domovina. Makedonija, Azerbejdžan, nema veze, kad dođeš u Tursku, kao da si došao u dnevnu sobu svoje kuće. Najljepše mjesto u svakoj kući je dnevni boravak, tako da je Turska dnevna soba.
Kako ste odlučili ostati ovdje nakon što ste obišli mnoge zemlje?
Turska je bila moja posljednja stanica jer sam je doživljavao kao svoju domovinu. Svaki Turčin, gdje god se probudi, kaže: "Ovo je moja domovina, ali moja prava domovina je Turska". To je slučaj za svakog Turčina koji živi u Belgiji, koji živi u Njemačkoj. Idealna situacija u zemlji i podsvijest uvijek ima svoju zemlju, ali glavni stub je Turska.
Uloga visokog tempa i privlačnosti Sadi Payaslı, kako ste se posebno pripremali za scene borbi?
Moj otac je karate, godinama nas je odgajao u sportu. Imamo generacije. Ja imam smeđi pojas, a moj brat Erman crni. Naš stariji je Bruce Lee. Inače, jedno vrijeme sam igrao i fudbal.
Hajdemo onda na TV seriju 'Gelsin Hayat Bildigi Gibi', to je prilično dobar projekat, kako si se uključio u projekat?
Moj direktor Altan Dönmez me nazvao usred noći. Mnogo ga volim, radili smo i ranije. Onda dugo vremena nije bilo prilike, rekao sam "ušao sam" a da nisam ni pročitao scenario. Imamo sličnosti i sa Sadi Payaslijem, ali nedostatak sličnosti je za zanimljivijeg glumca. Naš proizvođač je Necati Akpınar. Necati Agabey je pošten, čovjek od riječi producent. Naš dizajner i scenarist je Gani Müjde. Obojica su uvijek visoko postavili ljestvicu. Sinergija je jako bitna, i mi improvizujemo, ali ono što se uradi pogrešno biće pogubno, mislim da smo dobro uradili.
Odlično se slažete Evrim Özkan, Vašom partnerkom u seriji, i jako ste toliko voljeni, šta mislite šta da je razlog?
Talentovana glumica. Ne znam, desilo se spontano. U većini slučajeva ovo se ne uklapa. Imao sam dosta partnera zbog godina, a sa Filiz Ahmetom je prije mnogo godina bila takva harmonija, jako smo se slagali jer sam se upoznao u pozorištu. Sada se to desilo sa Devrimom. Sinergija je jako bitna, mi takođe improvizujemo, ali i pogrešni postupci mogu ubiti, mislim da smo dobro shvatili.
Kod kuće sa Ebruom nikada ne razgovaramo o poslu
Vi ste drugačija serija i učitelj od ostalih koje ste pričali o generaciji Z. Imate i djevojčicu. Kakav odnos imate, da li možete da saosećate?
Mislim da će nova djeca biti Alfe. Hvala ti Z što si pripremio Alfe. Deca koja poznaju sebe, znaju šta žele i odlučuju, odrastaju, kao i moja ćerka. Svi smo mi Hamlet u našoj generaciji, naša mladost je tako prošla kroz naše živote, nikad nismo znali šta hoćemo. Moja ćerka od 4,5 godine je vrlo bistra, može reći sve što želi za 2 minuta. Oni su organiziran mozak, ne nose nepotrebne stvari, ne bacaju ih u nižu svijest, dosta problema smo napravili pod tepihom, ali nove nije briga, mislim da je bolje. Oni nas sada obučavaju, ali je bitno pratiti i komunicirati. Šta za vas znači dijete ili brak?
Drugo rođenje muškarca je da ima decu i brak. Imam ćerku, ko zna, možda ću dobiti sina.
Vaša supruga Ebru Özkan je također glumica, kako to da su brakovi glumaca zaista različiti?
Brakovi su uvijek isti, Ebru je drugačiji. Nikad ne razgovaramo o poslu, to je naše pravilo. Razgovaramo 15 minuta kod kuće i onda se vraćamo normalnom životu. U 16. minuti postajemo roditelji Biricika, muža i žene koji se vole. Prošlo je 6 godina od kada smo se venčali, naša ćerka ima 5 godina. Upoznali smo se 7 godina. Na primjer, ne pojavljujemo se zajedno u TV seriji, to je naša odluka, ali možda je to film. Jedino je sportsko dete, nema veze sa umetnošću za sada, da vidimo šta će. Sa zanimanjem gledamo kako raste.
Svi smo mi Hamlet u našoj generaciji, naša mladost je tako prošla kroz naše živote, nikad nismo znali šta hoćemo. Moja 4,5-godišnja ćerka je savršeno čista, za 2 minuta.
Prvo ste studirali veterinu, zatim ste studirali pozorište, pretpostavljam, kako su se desili ti oštri prelazi?
Veterinar je o životinji, glumac o čovjeku. Imam i pedagogiju, studirala sam 3 godine. Radi se i o djetetu. Životinje, pozorište i deca. Život je došao kako je znao i gurnuo me u pozorište. Ali karma ove trojice je život. Mi smo živa bića, živimo zajedno sa životinjama, ljudima i djecom, imamo takvo stanište.
Privlačite pažnju svojim stilom, čuli smo da studirate dizajn. Možete li s nama podijeliti svoja razmišljanja o modi?
Pohađao sam neke kurseve dizajna, da, volim modu. Moj brat Erman je završio slikarski odsjek srednje stručne škole, također je vrlo talentovan. Slikar je, a kasnije se prebacio na pozorište i glumu. Voleo sam da sve dizajniram industrijski. Neminovno prelaziš na tkaninu i modu, ovo je moj pravi hobi. Imamo ozbiljan poduhvat sa prijateljem, možda napravimo brend, ko zna. 
Kako ste sa muzikom, znate li nešto da odsvirate i otpjevate?
Ne mogu reći da imam jako dobar glas, ali imam uši. Sviram gitaru, bubnjeve ili tako nešto. Imali smo bend, nastavlja Erman odakle sam stao u Skoplju.
Učestvovali ste u međunarodnim projektima, nikada niste imali problema sa jezikom, zar ne?
Dok sam putovao sa Mehmetom Agabejem u pozorište, upoznao sam mnoge jezike. Učite francuski kada ostanete u Francuskoj, kao da sam ja morao da učim njemački 2 godine u Njemačkoj. Od svih mjesta koje sam posjetio, najviše mi se dopala Njemačka. Miljenik je berlinske umjetničke zajednice, prve evropske ideje i stilovi, pokreti počinju iz Berlina. Postoji realnost koja se zove nemačka škola. U pozorištu se pisanje i slikanje zaista razlikuju. Svojim izrazima mogu gledati iz mnogo različitih pravaca, u modi su. Nedavno su Italija i Pariz prednjačili u tom pogledu, ali prva ludnica i ludi umjetnici su u Berlinu ili su neko vrijeme živjeli u Berlinu.
Imate li određene kriterije kada učestvujete u projektu ili seriji?
Ja nemam pravila. Uvek radim na osnovu reditelja, zatim scenarija, i na kraju glumaca, nikad se i ne pitam za njega. Jer to nije moj posao, idete zajedno na trku, nama je važan general, mi smo vojnik, naš general su naši direktori, važan je odnos majstor-šegrt i general vojske.
Možete li reći da ste težak čovjek?
Moramo ovo da pitamo oko mene. Morate pitati Ebru. Možda zato što sam sa Balkana, nama izgleda malo grubo izgleda, možda smo tu masku nosili iz društvenih razloga, ne znam. Imamo maske, izgledamo ozbiljnije, ali smo fini ljudi.
Imate osobinu kao što je biti metodski glumac, kako je biti čovjek svake uloge?  
Metoda je veoma složeno pitanje, zapravo, bio sam student klasičnog ruskog obrazovanja. Naš deda je Stanislavski. Konzervatorsko obrazovanje
tako je kod nas, onda ga upotrebiš ili ostaviš, prvih 10 godina je prošlo sa metodom, metoda sa kojom radiš je zapravo jogurt koji jedeš. Nakon nekog vremena to mi je počelo dosaditi, sada pokušavam da igram podsvjesnije, vjerujući svojim instinktima, ugodnije.
Na kraju, snimili ste festivalski film, možete li nam reći kakvo je bilo vaše iskustvo poput 'Iguane Tokyo'?
Bilo je to vrlo zanimljivo iskustvo. Imao sam zanimljiv proces. Scenarista i režiser filma, Kaan Müjdeci, zanimljiva je osoba sama po sebi. Ima drugačiju metodu, naime čudnu glavu. On vam otvara sva vrata i kaže "Uđite na bilo koja vrata koja želite", ovo je najbolja stvar koju igrač može ponuditi. Film smo snimali u Njemačkoj, Turskoj, Japanu i Islandu. Živeo sam sa iguanom nekoliko meseci, svuda smo bili zajedno, čak sam je i poljubio uprkos upozorenjima.
Da li ozbiljno shvatate život?
Život svojih najmilijih shvatam ozbiljno. Supružnika, dijete, porodicu, prijatelje i kolege shvatam ozbiljno. Ako je to sam život, prihvatam ga, da.
Život dolazi kako zna i živimo ga i mi
Jeste li jedan od onih koji žive život kakav dolazi?
Živim od određenih stvari. Nemamo drugog izbora osim mentalnog i fizičkog zdravlja, moja porodica i ja, život dolazi i prolazi kako zna, a mi ga živimo. Važno je biti u toku i nastaviti se boriti, život je bitka i trka.
Mislite li da to što je visok može biti mana za glumca? U prošlosti je bio veliki problem u pozorištu, pa smo sada mali. Sada su svi visoki, čak i djeca, bilo da vrijeme donosi ili folna kiselina. Svi su postali Vikinzi.
Kakav si ti prijatelj? Slušati ili samo pričati? Šta mislite kakav ste suprug?
Suočavanje jedni s drugima. Slušamo i pričamo. Upadam u nevolje sa onim što mi je blisko, ovo je nekoliko, ne može biti više.
Da li prihvatate život kakav dolazi? Šta biste željeli reći o ovom životu?
Moj deda je govorio: "Dan kada se zahvališ sebi je dan kada umreš." Jednog dana.
U prošlosti je bio veliki problem u pozorištu, pa smo sada mali. Sada su svi visoki, čak i djeca, bilo da vrijeme donosi ili folna kiselina.
Da li ste kontrolisana osoba ili jedan od onih koji daju sve od sebe, imate li nekog ludog?
Ja nemam kontrolu, imam pravila o određenim stvarima u vezi sa svojom porodicom, to je sve.
Mislite li da postoji razlika između dobrog i lošeg glumca?
Što više služite nečemu, što više vjerujete, postajete uspješniji. Mevlana je riječ. Što više služite nečemu, više vjerujete u to.
Stvar je u tome koliko vremena provedete. Ne radi se o vama samima, već o tome koliko ozbiljno shvatate svoj posao. Shvatite svoju profesiju ozbiljno, mi smo to tako vidjeli od naših nastavnika jer smo stara organizacija. I naše učitelje su obučavali njihovi učitelji, tako je već hiljadu godina. Prepuštamo se toku, ne dužini naše profesije ili života, već dubini. Živeti duboko je važno.
Kada biste se izrazili, koja bi to bila rečenica?
Radoznao.

Hvala Arnela Begić na prevodu 🥰

 Spirit Team 🧚‍♀️














Primjedbe